En god product manager tænker ikke kun i sine produkter, men optimerer ligeledes sin profil, fordi employer branding er en vigtig del forretningen. Det er på LinkedIn, du får chancen for at give et godt indtryk til kommende kollegaer eller potentielle kunder.

Så her får du her nogle gode råd til, hvordan du opbygger en god Product Management profil på LinkedIn, så du kan skille dig ud fra mængden.

Headline

Fang opmærksomhed ved at skrive en interessant headline. Det kan være din jobtitel, men du kan også vælge at fremhæve dine kundskaber i det specifikke fagområde, du beskæftiger dig med, eller ønsker at beskæftige dig med.

Fremhævede keywords kunne for eksempel være: product marketing, product management, product management leader.

Summary

Du har 2000 ord at gøre godt med, så make them count! Vær kreativ og fortæl om din passion, og hvad du er ekspert i. Du kan vælge at uddybe dine evner, ambitioner samt resultater.

Erfaring

Det er her knap så vigtigt med en lang fortælling om virksomhedens historie, i stedet bør du fremhæve, hvilke opgaver du har haft i de forskellige stillinger. Har du for eksempel selvstændigt arbejdet på et produkt? Har du markedsført produkter? Eller har du tilmed været projektleder for en hel produktserie?

Visuel identitet

Din LinkedIn-profil er ofte det første indtryk folk får af dig, så vælg et anstændigt og professionelt profilbillede. Og gør dig nogle overvejelser omkring, hvilket baggrundsbillede du vælger. Vælg gerne et billede, der er specifikt for din branche eller dit produkt.

Med disse simple råd kan du sikre, at du fremstår mere professionelt på LinkedIn og skiller dig ud mængden.

Se hvordan det kan gøres her