Vil du gerne opnå indsigt i, hvordan du kan forstå dig selv og de udfordringer, du har som produktchef?
Nevico ApS har fra d.20. januar til d.23 februar 2016 foretaget en grundig og omfattende analyse af, hvad det vil sige, at være Produkt- og Markedschef i Danmark anno 2016. Analysen er baseret på 213 besvarelser og identificerer både tendenser, og afslører nogle af de største udfordringer for Produkt- og Markedschefer.
Udpluk af de opsigtsvækkende konklusioner:
- 49,29% af de adspurgte bruger mere end 20% af deres tid på brandslukning
- 54% forventer ikke, at deres produkter er påvirket af disruption og nye teknologier
- 39,1% har ikke faste procedurer for at bringe produkter på markedet
- 72,67% mangler viden om produktstrategier
Baseret på Nevico ApS analyse er der altså noget der tyder på, at der er plads til forbedringer hos mange Produkt- og Markedschefer i Danmark. Nedenstående fremgår en kort liste med gode råd til, hvad en effektiv produktstrategi bør indeholde.
Gode råd til hvad en effektiv produktstrategi bør indeholde:
- Vision – og koblingen til virksomhedens strategi
- Ambitiøse og relevante målsætninger
- Få søsat de rigtige initiativer – dem der understøtter målsætningen
Læs hele analysen her
Eller download den her
Hvis du vil modtage flere gode råd, og læse om de nyeste trends indenfor produkt marketing, så skriv din email i kommentarfeltet.